Ny Alphakurs i höst

Start torsdag 3 oktober

Nu planerar vi för en Alpha-kurs i Tumba under hösten.

Den är till för alla som vill reflektera kring livet och dess mening, en plats där människor kan koppla av, äta, lyssna och dela sina tankar. Den är särskilt värdefull för den som inte är van kyrkobesökare. Exempel på ämnen som tas upp: ‘Vem är Jesus?’, ‘Hur ska jag kunna tro? ’och ’Vad ska jag med kyrkan till?

Du som är medlem i vår församling kanske har någon vän du vill bjuda med? Notera gärna på anmälan vem du går tillsammans med.

En Alphakväll består av tre delar. Varje träff inleds med en måltid. Därefter hålls ett föredrag utifrån livets frågor och kristendomens svar. I samtal i smågrupper kan varje deltagare ställa frågor och bidra med sina åsikter.

Kursen är gratis, men man får gärna ge bidrag till matkostnaden.

Starten är 3 oktober och hålls åtta torsdagar kl 18.30 (med undantag för vecka 44, alltså den 31 oktober).

Sista tillfället blir den 28 november.

Anmälan hittar du här.